octa 1.8t co to za błędy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PIECIANR
    Classic
    • 2010
    • 14

    octa 1.8t co to za błędy

    Pytanko: czy badanie "pachymetria" i 'gdx" to badanie z atropiną?
    Recepcjonistka w przychodni raz mówi że "tak", inna że "nie", internet z kolei nie mówi że "tak"...
    JEDYNA RZECZ,KTÓRA WARTOŚĆ MA TO MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY !!!!
  • mario1.8t
    Classic
    • 2009
    • 17

    #2
    octa 1.8t co to za błędy

    16885 PO 501
    17978 P 1570
    561
    w takiej kolejności wyskoczyły na kompie ale wersja oprogramowania hu... i nie wiem co to jest!!!!! PROSZĘ O POMOC

    Komentarz

    • Le-Ce
      L&K
      • 2010
      • 1313
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      mario1.8t,


      16885 PO 501 = sygnał prędkości jazdy samochodu-niezrozumiała wartość,
      sprawdzić ten sygnał


      17978 P 1570 = zablokowany komputer sterujący pracą silnika,
      szwankuje dopasowanie komputer=elektroniczna blokada zapłonu


      561 = prawdopodobnie to P0561 = napięcie zasilania niezrozumiała wartość :?:


      nie pytaj odnośnie pierwszego bo nie wiem jak i gdzie sprawdzić ten sygnał
      Popatrz dobrze na klemy aku, może zaśniedziałe :?:
      i resztę okablowania. Równie dobrze mogą być np. styki stacyjki, jak i imobilaizer co może sugerować bład 2
      jak i 3

      owocnego poszukiwania
      Moja ADELA

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

      Komentarz

      • mario1.8t
        Classic
        • 2009
        • 17

        #4
        Może ktoś wie co jest/ może być przyczyną takich błędów

        Komentarz

        • Eidos71
          RS
          • 2011
          • 2050
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Przyczyną pierwszego błędu (chodzi o błąd czujnika prędkości) może być uszkodzenie samego czujnika, lub zimny lut. Nie masz innych problemów, np. Octa gaśnie Ci po rozgrzaniu, lub nie chce odpalić, albo silnik pracuje nierówno...?
          Co do drugiego błędu - tak, jak napisał kolega Le-Ce. Dodatkowo sprawdzić należałoby emulator immobilisera, antenkę immobilisera (czyszczenie) i ewentualne zimne luty... Zabawa dla elektryka (o ile sam się na tym nie znasz). Możesz próbować wykasować te błędy i sprawdzić, czy pojawią się z powrotem (może to chwilowa "słabość" kompa). Jeżeli pojawią się - musisz coś z tym zrobić, bo błąd immo może skończyć się niemożnością odpalenia autka.
          Trzeci błąd może wskazywać na jakiś zimny lut i skoki w napięciu zasilania elektroniki - to mogłoby tłumaczyć pozostałe dwa błędy...
          Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
          MOJA FURKA

          Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

          Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

          Komentarz

          • pablo_doctor
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 791

            #6
            jak sie ma czujnik predkosci pojazdu do gasniecia auta i trzepania silnikiem ??
            a co to jest emulator immobilisera ??
            zimne luty - ale gdzie ??
            pablo_doctor

            Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

            CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

            http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

            Komentarz

            • Eidos71
              RS
              • 2011
              • 2050
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Emulator immobilisera - układ elektroniczny pozwalający na odłączenie immo (pominięcie uszkodzonego immobilisera). Może wyraziłem się niejasno, ale chodziło mi o sprawdzenie immo poprzez użycie emulatora :wink:
              A pytania odnośnie innych problemów zadałem, gdyż błąd czujnika prędkości może nie być spowodowany samym czujnikiem.
              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
              MOJA FURKA

              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

              Komentarz

              • pablo_doctor
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 791

                #8
                aha

                co do czujnika to mialem taki przyypadek nadajacy sie do rachiwum X

                ten sam blad , kupilem nowy czyjnik i wymienilem skasowalem blad i sie okazalo ze za chwile byl znowu. Co ciekawe na starym i na nowym licznik wskazywal predkosc.
                rozne kombinacje robilem az przypielem rownolegle nowy kabel "na test" po miedzy czujnikiem a ECU - do dzis dziala - wniosek ze gdzies kiedys cos we wiazsce

                co do immo to w okolo stacyjki znajduje sie petla - temat pojawial sie na forum a konkluzja z nich wynikajaca to wymiana. jesli ten blad pierwszy raz sie pojawil to bym jeszcze nie panikowal
                pablo_doctor

                Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                Komentarz

                • mario1.8t
                  Classic
                  • 2009
                  • 17

                  #9
                  tak gaśnie ale zaraz po odpaleniu muszę dodać jej troche gazu a i tak jak puszczę obroty szaleją jak nie wiem co

                  Komentarz

                  • Eidos71
                    RS
                    • 2011
                    • 2050
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez mario1.8t
                    tak gaśnie ale zaraz po odpaleniu muszę dodać jej troche gazu a i tak jak puszczę obroty szaleją jak nie wiem co
                    Dlatego pytałem o dodatkowe problemy. Czujnik prędkości wysyła sygnał wprowadzający m.ni. korektę predkosci obrotowej i składu mieszanki podczas jazdy na biegu jałowym. Najlepsze, co możesz zrobić sam (bez oddawania auta do elektryka), to wymiana czujnika prędkości (nie jest to droga część, a znajduje się chyba w dolnej części skrzyni biegów), oraz sprawdzenie (tak, jak napisał kolega pablo_doctor) wiązki przewodów poprzez podłączenie dodatkowego kabla między komputerem, a czujnikiem.
                    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                    MOJA FURKA

                    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                    Komentarz

                    Pracuję...